4 apróság, amivel tuti eladod az autódat

Használt autót eladni gyakran szerencse kérdése. Illetve részben szerencse, részben pedig olyan tényezőké melyeket mi magunk is tudunk alakítani. A legkeresettebb hazai használtautó portálon több, mint 100.000 hirdetéssel kell versenyeznünk a figyelemért, így korántsem mindegy, hogy az autó korán, állapotán, tulajdonságain túl milyen aprósággal, plusz figyelmességgel tesszük vonzóvá az eladásra szánt járművünket a potenciális vevők előtt. A következőkben összeszedtünk négy olyan szempontot, melyekre odafigyelve jó eséllyel találsz vevőt használt autódra.

1. Árazás

Talán a legfontosabb kérdés. Nyilván mindenki a lehető legtöbbet szeretne kapni az autójáért, néha talán többet is, mint amennyit valóban ér. Általában olyan autótól akarunk megszabadulni, amelynek legalább 10 hasonló évjáratú, megegyező műszaki paraméterekkel rendelkező versenytársa szintén eladó és hirdetik, de a népszerű modellek esetében a konkurensek száma akár a többszöröse is lehet. Nem mindegy tehát, hogy hová lőjük be az árat. Nézzük végig a hasonló, megegyező modellek hirdetéseit, (futott kilométer, állapot, felszereltség, szín, extrák, stb.), gondoljuk át saját autónk paramétereit és ezek alapján állapítsunk meg egy objektív árat. Ha túl magas, akkor hátrányba kerülünk, ha túl olcsó, akkor potenciális haszontól esünk el. Fontos, hogy ne a személyes kötődésünk és érzelmeink vezessék a kezünket, mert ez üzlet. Érdemes kereskedésnél érdeklődni és profi szakember véleményét kérni.

2. Takarítás

Ugye ismerős a kép a zöldséges stand előtt, amikor az egyik eladónál be vannak szórva az almák egy rekeszbe, még a mellette lévő árus szép gúlába rakva, fényesítve, szabályosan elhelyezve kínálja ugyanazt a gyümölcsöt? Ha azonos az ár, melyiket választaná? Egyértelműen ez a helyzet az autók esetében is. Az első benyomás nagyon fontos, akár amikor hirdetés mellé készült fotókat nézzük, de még inkább a személyes megtekintés, próba alkalmával. Ne sajnáljuk az időt és a ráfordítást, hogy kívül-belül tiszta, takarított, csillogó autót fotózzunk, vagy vigyünk eladni. Biztosan jó hatással lesz a vevőre, csak legyen erőnk megválni tőle.

3. Fotó

Ha túl vagyunk a tisztogatáson, csillog a kasztni, ragyognak a műanyagok, illatos a kárpit és még a nap is süt, akkor irány egy jó fotós helyszín! Ahhoz, hogy rákattintsanak a hirdetésre, majd ahhoz, hogy érdeklődjenek és telefonáljanak is biztosan szükséges, hogy lássák a „terméket”. Ha mindezt nem egy homályos, rosszul megvilágított garázsban készült képpel próbáljuk elérni, hanem a fentiek figyelembe vételével készült fotót teszünk a hirdetés mellé biztosan számíthatunk rá, hogy lesz érdeklődő. Még ha nem is vagyunk jó szemű fotósok és nem sikerül a megfelelő perspektívát megtalálni, mely a legelőnyösebb az adott autóhoz, azért a megfelelő fényviszonyok és egy Duna-parti helyszín, vagy szép természeti környezet, utcakép a háttérben mindig öltözteti a kép témáját: az autót.

4. Kiegészítők, apróságok

Amikor a hirdetés szövegét fogalmazza jó leírni az autó tulajdonságait, extráit, a historikus adatokat. Említsük meg minden fontosat, de ne essünk túlzásba! Ma már a cd-s rádió és az ablakemelő a sofőr oldalán inkább alapelvárás, mintsem extra. Legyünk rövidek, tömörek, lényegre törőek és érthetőek! Ezeken kívül fontos információ és a hitelességet, megbízhatóságot erősíti, ha már az eladáskor össze szedjük a pótkulcsokat, valamennyi szükséges dokumentumot, esetleges téli/nyári gumi szettet és más kiegészítőt, tartozékot, amit a kocsi mellé adunk. Ezt jelezzük egy mondattal a szövegben, de feltétlenül álljon rendelkezésre a személyes megtekintéskor és főleg az eladáskor! Leendő vevőnk így kevésbé fog kételkedni az autó előélete, megbízhatósága miatt, könnyebben létre jöhet az üzlet. vegyel-autot-olcsobban