Milyen autót vegyek másfél millió forintért?

Bár mindenki örülne, ha feneketlen pénztárcával, vagy korlátlan limitű bankkártyával vághatna neki az autóvásárlásnak és nem az ár befolyásolná a döntést, azért a legtöbbünk számára jól behatárolt az autóvásárlásra fordítható összeg. Mi most egy átlagosnak mondható értékhatárt keresve összegyűjtöttünk néhány opciót, ami jó választás lehet a használt autót vásárlóknak, akinek nem csak az ésszerű költés, de a racionális és megbízható választás is fontos, amikor autót vesznek. Szóval a kérdés: Van másfél millióm, mit vegyek érte? A téma nem csak azért nehéz, mert legtöbbünk számára az autóválasztás jóval több, mint egyszerű pénzügyi, vagy a családi költségvetést érintő döntés, de az elérhető választék az egyes márkák, típusok és azok ezernyi tulajdonsága is erősen befolyásolhatja, hogy mennyire leszünk elégedettek a döntésünkkel. A kérdésfeltevéskor elsőre biztosan rávágnánk, hogy a megoldás a Toyota. Persze mi tovább is gondolkodtunk, ezzel együtt jó választás lehet egy Corolla. Ebben az ársávban 2005, 2007 körüli modellek a még elérhető legfiatalabb autók. Legendás egyébként a Corolla „béka lámpás” modellje megbízhatóságáról, olcsó fenntartási költségeiről és kiváló használhatóságáról. Ha ezek a döntő szempontok, akkor nem kérdés, hogy itt érdemes keresgélni. Ugyancsak jó választás lehet egy Volkswagen Golf, főleg azoknak, akik magasabb presztízst, igényesebb utastér és műszerfal kidolgozást szeretnének. Ezért az összegért az 5-ös modellszériából is kaphatunk már, de talán érdemesebb a 4-est választani Ha európait szeretnénk, de nem németet, szóba jöhet még a Renault, mondjuk egy Megane, vagy Clio, de azokból is a 2007 utáni modellek. Reális választás lehet a Peugeot is, de lehetőleg a HDI dízel motorral. A Citroent viszont nem ajánljuk jó szívvel, illetve csak akkor, ha jól ismerjük az autó előéletét és egy kivételes, keveset futott, megkímélt modellt találunk.

„Fiatal vagyok, sokat autózom, de nincs pénzem a rendszeres és drága szervizre, viszont menő, de legalábbis annak tűnő autót szeretnék!”

Ismerős mondatok, ismerős helyzet. A fenti szempontokat, meg sok mást is mérlegelve, azt tanácsoljuk, hogy a választott márka Audi, vagy Volkswagen legyen. Megbízható, divatos, magas presztízsű autók, melyek jól tartják az értéküket, jó minőségérzettel rendelkeznek (Ezt persze sajnos az autó tolvajok is tudják, nem csak mi.) . Ha a márka mellett döntünk és Volkswagen konszern termékére szavazunk ajánlott az 1.9-es benzines, vagy dízel motort választanunk és messze elkerülnünk a 2 literes motorokat. A szerviz és üzemeltetési tapasztalatok egyértelműen azt mutatják, hogy ez a motorcsalád a legmegbízhatóbb ebben a kategóriában. Multitronic váltó szintén kerülendő, jelentős kockázatcsökkentő tényező a jövőbeli szervizeléskor, ha manuális váltóval választunk autót.

„Nagy tágas autót szeretnék, sokat utazom, számít a fogyasztás, fenntartási költség, viszont nem lényeges annyira a márka és presztízs.”

Hogy még egy kicsit a VW konszernnél maradjunk, gyorsan rá is vágjuk, hogy vegyél egy Skoda Superb-et. A cseh-német márka legnagyobb modellje igazi joker lehet, akár kombi, akár sedan a választás. Német megbízhatóság és majdnem német dizájn, cserében az ár is csak közelítőleg annyi mint a csoport nagyhírű márkainak árai. A szabály itt is szabály, kerüljük a 2 literes PDTDI motorokat! Ha pedig tényleg nem számít sem a reputáció, sem a dizájn, viszont a funkció, használhatóság és az ár annál inkább, a választás ismét könnyű és a te autód a Dacia lesz. Ezért az árért 7-8 éves Logan már elérhető, ami a Renault 1.5 literes dízelmotorjával a világból kimegy velünk és a teljes családdal különösebb gond nélkül. Ide aztán lehet pakolni babakocsitól a mosógépig, bicikliktől az hűtőszekrényig mindent, helyben nem lesz hiány.

„Családom van, leginkább gyerekkel és rengeteg csomaggal utazunk, nem akarok egy benzinfalót, legyen olcsón fenntartható, tágas és praktikus!”

A válasz egyértelmű: neked egyterűre van szükséged. A szegmens évek óta hasít és nem csak a családosok körében. Ehhez mérten a patinás autógyártók után egyre több rétegmárka is megjelenik a piacon a családoknak kínált járműveivel. Mivel most adott az értékhatár és használtautóban gondolkozunk, mutatunk pár klasszikus opciót.  Itt van mindjárt az Opel Zafira. Az Opel 1.6 illetve 1.8 benzin motorja legendásan megbízható, végletekig kiforrott motor, jó szívvel vehetjük. Ha van lehetőség, érdemes az 1.8 literest választani, elenyésző fogyasztáskülönbség mellett érezhetően könnyebben, dinamikusabban mozgatja a kasztnit. Nyilván itt sem mehetünk el szó nélkül a mamut német konszern mellett. A Volkswagen Sharan és közeli rokona a Seat Alhambra egyaránt a kategória joker autói. Jó árérték arány, elképesztő pakolhatóság, kreatív megoldások, valahogy tényleg minden érthető, kézre áll, praktikus benne.  Figyelem, itt is az 1.9-es motorokkal keressük! Végül pedig a legalább ennyire népszerű és kedvelt vetélytárs a Ford  és az ő C max egyterűje. Kicsit kisebb, mint a német konkurencia, de azért helyben itt sem lesz hiány. A dízelektől óvakodjunk, mert rizikós, nagy a meghibásodás esélye és relatív drága a javítása. Benzinesben az 1.6 és 1.8 literesek a leggyakoribb motorok, de el lehet csípni 2.0 literes motorral is, ami már igazán lenyűgöző dinamikát biztosít a család egyterű számára. Mint minden más esetben, itt is fontos, hogy meggyőződjünk a választott autó előéletéről, utána nézzünk a szerviztörténetének, esetleg rászánjuk az időt és pénzt, hogy állapotfelmérésre vigyük a vétel előtt. Az itt nem elspórolt idő és energia sokszorosan térül meg később. További tanácsokért, egyedi megoldásokért pedig jöjjön hozzánk a kereskedésbe!   vegyel-autot-olcsobban